Priradenie úloh a dátových skladov agentom

Na obrázku  je znázornená forma dekompozície procesu, kde su jednotlivé úlohy a dátové toky priradené agentom, t.j. prvý  krok distribúcie procesu. Kedže užívateľ 
tohto expertného systému je zároveň aj sprostredkovateľom informácie medzi zákaznikom a systémom, zákaznicke bubliny boli nahradene užívateľskými. Ostatný agenti zahrnutý do priraďovania sú KBS (K) a bežná časť systému (S). (V tomto systéme už nie sú žiadny iný agenti, ale schéma sa dá ľahko rozšíriť keď sú prítomný aj ostatný agenti. 
Úloha 2 (vyriešenie alebo zrušenie procesu) si vyžaduje KBS, pretože expertíza je potrebná aj na zrušenie procesu a na podporu „inteligentných" požiadaviek pre získanie ďalších informacií. Úloha 3 zahŕňa vysvetlenie (provision of explanation), ale je to generované úlohou 2.
Všetky úlohy si vyžadujú nejaký všeobecný (conventional) softvér na podporu užívateľského interfacu a prístupu ku dátam. Úloha 2 nebola navrhnutá jednoznačne, 
preto sa musí ďalej dekomponovať ako to ukazuje obrázok dekompozície procesu vyrieš alebo zruš problém.
Štyri znalostné úlohy su identifikované na tomto obrázku, spolu s dvoma podpornými znalostnými skladmi. Vytienovaná plocha na obrázku nám dáva 
pohľad na detailnú analýzu schopnosti riešenia znalostného problému v RPES.
Pre top-level DFD, obrázok dekompozície by mal byť doplnený o definície dátového slovníka. Ďalšie definície dát zahŕňajú nasledujúce:

Výsledok_Porovnania_Udalosti              POROVNANIE_UDALOSTI +
                                                                        Výsledok_porovnania;
Výsledok_porovnania_stavu_siete         POROVNANIE_STAVU_SIETE + 
                                                                        Výsledok_porovnania;
Výsledok_porovnania                               USPESNE |
                                                                        NEUSPESNE |
                                                                        NEDOSTATOČNÉ_DÁTA + Dáta_o_probléme*;
Databáza_problémov                               Základné_detaily +
                                                                        Data_o_probléme* +
                                                                        Popis_problému +
                                                                        (Výsledok_Porovnania_Incidentu |
                                                                        Výsledok_porovnania_stavu_siete |
                                                                        Výsledok_zrušenia) +
                                                                        Hierarchie_problému;
Hierarchie_problému                                Hardvérová_Hierarchia +
                                                                        Softvérová_Hierarchia +
                                                                        Hierarchia_problému;
Znalosti_o_zrušení                                    (Popis_Problému +
                                                                        Front_Line_Desk)*;
Výsledok_zrušenia                                   POKUS_O_ZRUŠENIE +
                                                                        Výsledok_porovnania;

Výsledok porovnania udalosti(incidentu) je zahrnutý vo výstupe úlohy „Pokus o zrušenie udalosti" a „Porovnaj voči existujúcim problémom". Existujúci problém je buď len normálny problém, ktorý bol zachytený systémom alebo je to problém, na ktorého Response Point bola prijatá notifikácia/oznam. Výsledok porovnania siete je výstup z Porovnaj voči stavu siete.
Databáza problémov poskytuje dátovy interface medzi konvenčnými a znalostnými systémovými komponentami, a tiež obsahuje podporné znalosti pre ‚zrušenie' a 
‚porovnanie' úloh. 


analýza a dekompozícia procesov
údajový slovník
PROCESNÁ ANALÝZA
KADS