Na obrázku je znázornená forma dekompozície procesu, kde su
jednotlivé úlohy a dátové toky priradené agentom, t.j. prvý krok
distribúcie procesu. Kedže užívateľ
tohto expertného systému je zároveň aj sprostredkovateľom
informácie medzi zákaznikom a systémom, zákaznicke bubliny boli nahradene užívateľskými.
Ostatný agenti zahrnutý do priraďovania sú KBS (K) a bežná časť
systému (S). (V tomto systéme už nie sú žiadny iný agenti, ale schéma sa
dá ľahko rozšíriť keď sú prítomný aj ostatný agenti.
Úloha 2 (vyriešenie alebo zrušenie procesu) si vyžaduje KBS, pretože
expertíza je potrebná aj na zrušenie procesu a na podporu
„inteligentných" požiadaviek pre získanie ďalších informacií.
Úloha 3 zahŕňa vysvetlenie (provision of explanation), ale je to
generované úlohou 2.
Všetky úlohy si vyžadujú nejaký všeobecný (conventional) softvér na podporu
užívateľského interfacu a prístupu ku dátam. Úloha 2 nebola
navrhnutá jednoznačne,
preto sa musí ďalej dekomponovať ako to ukazuje obrázok
dekompozície procesu vyrieš alebo zruš problém.
Štyri znalostné úlohy su identifikované na tomto obrázku, spolu s dvoma
podpornými znalostnými skladmi. Vytienovaná plocha na obrázku nám
dáva
pohľad na detailnú analýzu schopnosti riešenia znalostného problému v RPES.
Pre top-level DFD, obrázok dekompozície by mal byť
doplnený o definície dátového slovníka. Ďalšie definície dát zahŕňajú
nasledujúce:
Výsledok_Porovnania_Udalosti
POROVNANIE_UDALOSTI +
Výsledok_porovnania;
Výsledok_porovnania_stavu_siete
POROVNANIE_STAVU_SIETE +
Výsledok_porovnania;
Výsledok_porovnania
USPESNE |
NEUSPESNE |
NEDOSTATOČNÉ_DÁTA + Dáta_o_probléme*;
Databáza_problémov
Základné_detaily +
Data_o_probléme* +
Popis_problému +
(Výsledok_Porovnania_Incidentu |
Výsledok_porovnania_stavu_siete |
Výsledok_zrušenia) +
Hierarchie_problému;
Hierarchie_problému
Hardvérová_Hierarchia +
Softvérová_Hierarchia +
Hierarchia_problému;
Znalosti_o_zrušení
(Popis_Problému +
Front_Line_Desk)*;
Výsledok_zrušenia POKUS_O_ZRUŠENIE +
Výsledok_porovnania;
Výsledok porovnania udalosti(incidentu) je zahrnutý vo výstupe úlohy „Pokus
o zrušenie udalosti" a „Porovnaj voči existujúcim problémom".
Existujúci problém je buď len
normálny problém, ktorý bol zachytený systémom alebo je to problém, na
ktorého Response Point bola prijatá notifikácia/oznam. Výsledok porovnania
siete je výstup
z Porovnaj voči stavu siete.
Databáza problémov poskytuje dátovy interface medzi konvenčnými a
znalostnými systémovými komponentami, a tiež obsahuje podporné znalosti pre ‚zrušenie' a
‚porovnanie' úloh.