Keďže systémový model úloh ES pre technickú podporu určuje pevný riadiaci postup pre štyri znalostné úlohy, pre bohatú strategickú vrstvu je už málo miesta. Avšak, stále máme možnosť statického alebo dynamického výberu alternatívnych štruktúr úloh, popísaných v predchádzajúcom príklade, čiže:
(i) Ak databáza udalostí podporuje štruktúrované prehľadávanie | ||
Potom | ||
Použi štruktúru "porovnaj s existujúcimi problémami" (T1) | ||
Inak | ||
Použi štruktúru "porovnaj s existujúcimi problémami" (T2) |
(ii) Ak informácia o stave siete ukazuje na závažný sieťový problém | ||
Potom | ||
Použi štruktúru "porovnaj so stavom siete" (T4) | ||
Inak | ||
Použi štruktúru "porovnaj so stavom siete" (T3) |
Sú možné aj iné obmeny. Znalostný inžinier musí preskúmať požadovanú schopnosť systému riešiť úlohy, a rozhodnúť o úrovni strategických znalostí potrebných pre určitú aplikáciu.