Inferenčné typy

Porovnaj1
Nový popis problému sa porovnáva s už existujúcim popisom.
Vstupy:[Nový] popis problému, [Starý] popis problému.
Výstupy:Výsledok porovnania udalostí.
Metóda:Špecifikácia a zovšeobecňovanie. (Je nový problém špecifikáciou alebo zovšeobecnením toho starého?)
Znalosti:Hierarchie úloh.
Príklad:Nový popis problému = [hw-A, aplikácia-B, prístupový problém]
Starý popis problému = [hw-A, aplikácia-B, služba nie je k dispozícii]
Výsledok porovnania = NEDOSTATOK ÚDAJOV + prístupový problém
(t.j. je potrebných viac informácií o prístupovom probléme).
Porovnaj2
Nový popis problému sa porovnáva so stavom sieťového prvku.
Vstupy:[Nový] popis problému, popis [Sieťového] problému.
Výstupy:Výsledok porovnania siete.
Metóda:Špecifikácia, zovšeobecňovanie a heuristické porovnanie.
Znalosti:Hierarchie úloh; Heuristické vzťahy medzi stavom sieťového prvku a popismi problému.
Príklad:Nový popis problému = [h/w-?, aplikácia-B, prístupový problém]
Popis sieťového problému = [hw-A = rebootovanie]
Heuristika = (ak hw-A = rebootovanie & aplikácia-X na hw-A potom aplikácia-X má problém s prístupom)
Výsledok porovnania = NEDOSTATOK ÚDAJOV + hw-?
(t.j. zisti, na ktorom hardvéri aplikácia-B beží).
Vyber1
Ako základ pre vybratie otázky sa vyberie výsledok porovnania
Vstupy:Porovnanie odalostí, porovnanie siete a usmerňujúce výsledky.
Výstupy:[Vybratý] výsledok porovnania.
Metóda: Ako riešienie alebo usmerňujúce rozhodnutie si zvoľ taký výsledok porovnania, ktorý predstavuje najmenšiu odchýlku od existujúceho popisu problému,
Znalosti:Hierarchie úloh.
Príklad:Výsledok porovnania udalostí = NEDOSTATOK ÚDAJOV + hw-?
Výsledok porovnania siete = NEDOSTATOK ÚDAJOV + hw-?
Usmerňujúci výsledok = NEDOSTATOK ÚDAJOV + problém s heslom.
[Vybratý] výsledok porovnania = Usmerňujúci výsledok (pretože je zrejme možné usmernenie rozhodovania, lebo bol spresnený druh problému)

Doménove role

[Starý] popis problému
Popis problému (pozri Glosár procesov) v predchádzajúcom zázname udalostí
napr. [počítač-A, aplikácia-B, prístupový problém]
[Nový] popis problému
Popis problému, ktorý práve oznamuje zákazník
napr. [počítač-A, aplikácia-?, nedá sa pripojiť]
Popis [sieťového] problému
Stručný popis stavu sieťového prvku, napr. počítača
napr. [počítač-A = rebootuje]
Výsledok porovnania udalostí
Výsledok porovnania nového problému s problémom predtým zaznamenaným v databáze udalostí (pozri Glosár procesov), napríklad:
ÚSPECH
NEÚSPECH alebo
NEDOSTATOK_ÚDAJOV + prístupový problém
Výsledok porovnania siete
Výsledok porovnania nového problému a stručného popisu stavu sieťového prvku, príklad:
ÚSPECH
NEÚSPECH alebo
NEDOSTATOK_ÚDAJOV + počítač-?
Usmerňujúci výsledok
Výsledok pokusu o usmernenie súčasného problému ku FLD, príklad:
ÚSPECH
NEÚSPECH alebo
NEDOSTATOK_ÚDAJOV + počítač-? + problém-?
Výsledok porovnania
Jeden z nasledujúcich: Výsledok porovnania udalostí, výsledok porovnania siete alebo usmerňujúci výsledok.

naspäť