NÁVRH SVETELNEJ SIGNALIZÁCIE


1. Smerovanie vozidiel na križovatke

Výpočtové zaťaženie komunikácie [ j. voz/hod ] :

z/do 1  2   3  4 
 1  -  516  277  253 
 2  504  -  290  252 
 3  38  33  -  129 
 4  29  35  136  -

2. Návrh fázovania cyklov

Smery v križovatke Fázy


3. Výpočet medzičasov


Tab. medzičasovodchádzajú-vyprazdňujúce vozidlá
 I.  II.  I.  II.  III.  IV. 
   1      2      3      4      5      6      7      8      9      10     11    12  
vstupujúce vozidlá I.    1           4,0 s     4,0 s 
   2           4,0 s  4,0 s  4,0 s   4,0 s 
   3           4,0 s  4,0 s    4,0 s 
 II.    4        4,0 s  4,0 s  4,0 s   4,0 s    4,0 s 
 I.    5       4,0 s      4,0 s    
   6       4,0 s      4,0 s   4,0 s  4,0 s 
   7       4,0 s      4,0 s    4,0 s 
 II.    8    4,0 s  4,0 s  4,0 s       4,0 s    4,0 s 
 III.    9     4,0 s  4,0 s  4,0 s  4,0 s  4,0 s  4,0 s  4,0 s     4,0 s 
   10     4,0 s           
 IV.    11         4,0 s       
   12    4,0 s  4,0 s  4,0 s  4,0 s   4,0 s  4,0 s  4,0 s  4,0 s    

4. Stupeň saturácie


sig. sk šírka   R    S    s1    s2    s3    s     S'    M'    n    yi    yimax  
 [m]  [m]  j.voz/h  %  %  %  %  j.voz/h  j.voz/h       
 1  3,25  50,1  1700  -0,5  -2  -  -0,5  1650  277  1  0,168  0,168 
 2  3,25    1700  1,5  -0,5  -  1,5  1649  258  1  0,156 
 3  3,25    1700  1,5  -0,5  -  1,5  1649  258  1  0,156 
 4  3,25  15  1700  1,5  -0,5  -2  1,5  1544  253  1  0,164 
 5  3,25  50,1  1700  0,5  -2  -  0,5  1650  252  1  0,153  0,188 
 6  3,25    1700  0,5  -1,5  -  0,5  1683  252  1  0,150 
 7  3,25    1700  0,5  -1,5  -  0,5  1683  252  1  0,150 
 8  3,25  15  1700  0,5  -2  -  0,5  1544  290  1  0,188 
 9  3  15  1700  2  0,5  -1,5  2  1544  167  1  0,108  0,108 
 10  3  47,03  1700  2  -0,5  -  2  1647  33  1  0,020 
 11  3  47,03  1700  2  0,5  -1,5  2  1647  29  1  0,018  0,111 
 12  3  15  1700  2  0,5  -2  2  1544  171  1  0,111 

Stupeň saturácie celej križovatky Y = suma yimax = 0.575


5. Stratové časy


 poradie fáz medzičasy tm [s] suma tm  Ii [s] 
 I.  II.  III.  IV.  4,0 s         4,0 s         4,0 s         4,0 s  16  12 
 I.  II.  IV.  III.  4,0 s         4,0 s         4,0 s         4,0 s  16  12 
 I.  III.  II.  IV.  4,0 s         4,0 s         4,0 s         4,0 s  16  12 
 I.  III.  IV.  II.  4,0 s         4,0 s         4,0 s         4,0 s  16  12 
 I.  IV.  II.  III.  4,0 s         4,0 s         4,0 s         4,0 s  16  12 
 I.  IV.  III.  II.  4,0 s         4,0 s         4,0 s         4,0 s  16  12 

Stratový čas celej križovatky L = min(Ii) = 12.0 s


6. Stanovenie optimálneho radenia fáz

Posúdenie výkonnosti križovatky

 sig. sk.  yi  zi  zi Si ni  Posúdenie     Rezerva Ri    
       [s]  [s]  j.voz/h     Ki     M'  j.voz/h  %    
  1  0,168  19,2  20,2  1650  1  369   >  277  92  75  vyhovuje 
  2  0,156  17,8  18,8  1649  1  343   >  258  85  75  vyhovuje 
  3  0,156  17,8  18,8  1649  1  343   >  258  85  75  vyhovuje 
  4  0,164  18,7  19,7  1544  1  337   >  253  84  75  vyhovuje 
  5  0,153  17,4  18,4  1650  1  336   >  252  84  75  vyhovuje 
  6  0,150  17,0  18,0  1683  1  335   >  252  83  75  vyhovuje 
  7  0,150  17,0  18,0  1683  1  335   >  252  83  75  vyhovuje 
  8  0,188  21,6  22,6  1544  1  386   >  290  96  75  vyhovuje 
  9  0,108  12,0  13,0  1544  1  222   >  167  55  75  vyhovuje 
  10  0,020  4,0  5,0  1647  1  91   >  33  58  36  vyhovuje 
  11  0,018  4,0  5,0  1647  1  91   >  29  62  32  vyhovuje 
  12  0,111  12,4  13,4  1544  1  229   >  171  58  75  vyhovuje 

Križovatka vyhovuje


7. Signálny plán križovatky

 Fáza  Sig. skup.  zj[s] 
 I.  1  19,2 
 2  17,8 
 3  17,8 
 5  17,4 
 6  17,0 
 7  17,0 
 II.  4  18,7 
 8  21,6 
 III.  9  12,0 
 10  4,0 
 IV.  11  4,0 
 12  12,4 
     0     4     8    12    16    20    24    28    32    36    40    44    48    52    56    60    64    68    72    76    80    84    88       
    |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |