Určenie užívateľských rozhraní
Analýza uživateľských úloh pre styčný expertný systám identifikovala takúto skupinu požiadavok:
- podpory riadiacích informácií, ako napríklad požiadavka na vyšetrenie, vyjdenie zo systému, undo a podobne
- existencie metódy na obstarávanie základnych detailov zákaznika (meno, adresa, telefónne číslo...)
- miesta pre systém na poskytnutie otázky a zistenie odpovede
- miesta pre používateľa na poskytnutie detailov problému nezávisle na dialogu typu: otázka/odpoveď
- podpory možnosti vykonania 'undo' poskytnutím zoznamu súčasných detailov problému užívateľovi
- podpora zobrazenia rozkladu problému, slúžiaceho ako okamžité riešenie alebo ako rozhodnutie o presmerovaní
- spôsobu akým vysvetliť rozklad problému
- zobrazenia dopytovaného problémového čísla
- podpory pre listovanie v predchádzajúcich ohlásených udalostiach
Po dokončení tohoto štádia sa rozhodlo, že expertný systém bude obsahovať aj grafické užívateľské rozhranie (GUI). Rozhodlo sa, že predchádzajúce požiadavky budú namapované do následujúcich zložiek GUI.
- Tlačidlá
- Dialogové okno, viditelné iba pri vzniknu problému
- Pevné menu s priamo vyberatelnými položkami
- Špecifikované okno pre každú kategóriu detailov problému; spolu s pop-up menu pre ďalšie detailové hladiny
- Audit detailov problému. Možnosť vymazania jednotlivých
detailov používateľom.
- Dialogové okno s tlačidlom pre požiadavku vysvetľovania
- Dialogové okno, viditeľne len ak je dodané vysvetlenie
- Dialogové okno, viditeľne len keď používateľ zaznamenal udalosť,
ktora vyžaduje zaznamenanie
- Dialogové okno spolu s prezeračom, viditeľné len keď si
používateľ vybral možnosť "prezeraj udalosti"