Určenie užívateľských rozhraní

Analýza uživateľských úloh pre styčný expertný systám identifikovala takúto skupinu požiadavok:

  1. podpory riadiacích informácií, ako napríklad požiadavka na vyšetrenie, vyjdenie zo systému, undo a podobne
  2. existencie metódy na obstarávanie základnych detailov zákaznika (meno, adresa, telefónne číslo...)
  3. miesta pre systém na poskytnutie otázky a zistenie odpovede
  4. miesta pre používateľa na poskytnutie detailov problému nezávisle na dialogu typu: otázka/odpoveď
  5. podpory možnosti vykonania 'undo' poskytnutím zoznamu súčasných detailov problému užívateľovi
  6. podpora zobrazenia rozkladu problému, slúžiaceho ako okamžité riešenie alebo ako rozhodnutie o presmerovaní
  7. spôsobu akým vysvetliť rozklad problému
  8. zobrazenia dopytovaného problémového čísla
  9. podpory pre listovanie v predchádzajúcich ohlásených udalostiach

Po dokončení tohoto štádia sa rozhodlo, že expertný systém bude obsahovať aj grafické užívateľské rozhranie (GUI). Rozhodlo sa, že predchádzajúce požiadavky budú namapované do následujúcich zložiek GUI.

  1. Tlačidlá
  2. Dialogové okno, viditelné iba pri vzniknu problému
  3. Pevné menu s priamo vyberatelnými položkami
  4. Špecifikované okno pre každú kategóriu detailov problému; spolu s pop-up menu pre ďalšie detailové hladiny
  5. Audit detailov problému. Možnosť vymazania jednotlivých detailov používateľom.
  6. Dialogové okno s tlačidlom pre požiadavku vysvetľovania
  7. Dialogové okno, viditeľne len ak je dodané vysvetlenie
  8. Dialogové okno, viditeľne len keď používateľ zaznamenal udalosť, ktora vyžaduje zaznamenanie
  9. Dialogové okno spolu s prezeračom, viditeľné len keď si používateľ vybral možnosť "prezeraj udalosti"



analýza užívateľských činností
analýza systémových činností
KOOPERAČNÁ ANALÝZA
KADS